lördag 31 mars 2012

Är vaccinationer verkligen så effektiva?

Jag skulle vilja påstå - nej, det är de inte.

Läste i SvD att sju personer har avlidit i influensa på ett äldreboende i Trollhättan, trots att de flesta var vaccinerade. Närmare bestämt så hade, sedan februari, 23 personer på äldreboendet smittats av influensa - varav 13 var vaccinerade!

De menar att orsaken till att vaccinet inte hade någon bra verkan var pga. att influensan kom sent i år, och att influensaviruset då hann förändra sig mer än vanligt.

"Samma vaccin har getts i hela landet och Smittskyddsinstitutet granskar nu hur väl vaccinet fungerat."
Det hoppas jag verkligen att de tänker göra.
Och jag är så glad att denna vaccinationsdebatt kommit igång på allvar nu.
Det verkar som det dyker fram mer och mer ur den gömda lådan angående vaccin.

Jag bara önskar att vi under 2012 inte kommer få höra om biverkningar och dödsfall från HPV-vaccinationerna. Eller rättare sagt - jag önskar att det inte kommer ske några dödsfall eller biverkningar från vaccinationerna. Men om det sker, så hoppas jag verkligen att vi får höra om det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar