söndag 18 mars 2012

Islam är fred

Waseem Zaffar skriver i SvD om att islam är freden själv.

"Alla religioner har varit som förträffligast när deras grundare levde. Efter grundarnas bortgång har lekmännens tolkningar tagit över.
Detsamma gäller islam. Muhammed, islams profet, förutspådde dagens situation för 1 400 år sedan. Han sade att moskéerna kommer att vara fulla, men att tron försvunnit. Det är precis vad som har hänt.

I olika debattinlägg kan man läsa om krav på att muslimer måste fördöma och ta avstånd från terrorism. Då jag regelbundet följer debatten i svenska medier kan jag med säkerhet säga att jag aldrig sett liknande krav på att exempelvis alla kristna måste ta avstånd från den terror som Herrens Befrielsearmé utfört i Afrika.
Tänkesättet att om du inte fördömer terrorn så stöder du den, håller inte. Jag kan med säkerhet säga att majoriteten av Sveriges kristna tar avstånd från Herrens Befrielsearmé.
På samma sätt är jag övertygad om att majoriteten av Sveriges muslimer tar avstånd från all slags terrorism utförd i islams namn."

Läs inshaAllah hela artikeln och om du är intresserad av att läsa vidare om fredens religion så kan du göra det här.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar