fredag 2 mars 2012

Jobbar jag inte?


Jag är städerska,
jag är undersköterska,
jag är diskare,
jag är kock,
jag är bagare,
jag är ammerska,
jag är inköpare,
och jag är pedagog.


Mina arbetsuppgifter varierar således under dagen, vilket gör mitt arbete mycket omväxlande.
Arbetet utförs till största delen hemifrån, vilket gör att jag alltid kan känna mig trygg, bekväm och hemmastadd.
Mina arbetskamrater väljer jag helt själv och anpassas helt efter då jag känner behov av social samvaro.
Arbetstimmarna är fördelade över dagen och till viss del även på natten.

Lönen utbetalas i 
pengar för löpande utgifter,
skratt och närhet med mina barn,
ett rent hem och (allt som oftast) hemlagad mat
samt uppskattning från min man.
Det finns inget bättre jobb!


 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar