måndag 2 april 2012

Att vaccinera eller inte vaccinera

När hela cirkusen drog igång kring svininfluensa vaccinet så började en varningslampa blinka i mitt kritiska tänkande. Jag följde nyheterna, debatten, skrämselpropagandan osv och kände instinktivt inom mig att något står inte rätt till kring denna massvaccination. Och - med facit i hand - så hade jag ju rätt. Alla har väl numera hört talas om de omkring 100-200 vaccinskadade som fick den kroniska och allvarliga sömnsjukdomen Narkolepsi. Mörkertalet kring det, och alla andra skador som massvaccineringen orsakade, får vi troligen aldrig veta om.

Så, efter att jag beslutat mig för att varken vaccinera mig själv eller min dotter mot svininfluensan, så började jag efter hand att fundera mer och mer kring det här med vaccination. Jag började själv söka information och diskuterade med vänner på facebook som också var tveksamma till vaccinationer. "Är vaccinationer verkligen säkra? Om de vore riskabla så skulle väl de inte ingå i barnvaccinationsprogrammet? Vi kan väl ALLTID lita på vad myndigheter, läkare och framförallt läkemedelsföretagen har för åsikt?" Eller?


Efter mer efterforskningar så kom det upp för mig att ALLA läkare inte alls förespråkade vaccination. Dock kommer inte dessa läkare till tals ute i media så lätt, tyvärr. Senare fick jag veta att det inte bara var svininfluensavaccinet som kunde ge biverkningar. Även de "vanliga" vaccinationerna som ingår i barnvaccinationsprogrammet kunde kopplas till olika sjukdomar. Dessutom började jag mer och mer inse vilka stora pengar som står på spel. Vilka enorma summor läkemedelsföretagen som tillverkar dessa vacciner tjänar. De tjänar pengar på människors rädslor - som de själva propagerat för.

"Om det inte vore för vaccinationerna, så skulle inte den och den allvarliga sjukdomen (näst intill) dött ut. Och om vi slutar vaccinera våra barn, så kommer dessa hemska sjukdomar att komma tillbaka och döda många många många barn". Detta är verkligen felaktiga fakta!

Jag skulle först och främst vilja dela med mig av en föreläsning i 10 delar som (på svenska) behandlar ämnet vaccination. Linda Karlström, delar med sig av sina erfarenheter och visar upp en hel del fakta kring vaccinationernas verkningar och allvarliga biverkningar. Även om du inte är emot vaccinationer så skulle jag ändå rekommendera dig att se föredraget. Det handlar ju faktiskt om din hälsa och kanske även dina barns.

På Fass.se kan vi i bipacksedeln för vaccinet Infanrix (vaccin mot difteri, stelkramp och kikhosta) läsa följande:



                  "Läs noga igenom denna bipacksedel innan ditt barn får detta vaccin."

Jag undrar om det är någon förälder överhuvudtaget som har blivit erbjuden att läsa bipacksedeln innan BVC-sköterskan sprutat in kroppsfrämmande ämnen i barnets kropp?

I alla fall, här har ni föreläsningen av Linda Karlström som jag starkt rekommenderar er att se på. Och glöm inte att klicka vidare i youtube-menyn sen för att se alla 10 delar. Det kommer dyka upp en hel massa intressant och viktig statistik och fakta kring vaccinationer.



Om du är intresserad av att utforska detta vidare så finns även här två korta klipp som verkligen är sevärda. Det är två läkare som talar ut om sanningen kring vaccin.


Detta klipp, är också jätteviktigt. Då föräldrar till vaccinskadade barn kommer till tals.


Det finns även en hel del mer material att se, men det tar jag upp i ett senare inlägg inshaAllah.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar